پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی: نشان مشهدالرضا (ع) تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی است حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها
سرخط خبرها

لزوم اجرای طرح پیاده‌محوری در اطراف حرم مطهر رضوی 

  • کد خبر: ۱۴۶۴۴۰
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
لزوم اجرای طرح پیاده‌محوری در اطراف حرم مطهر رضوی 
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از اجرای پروژه «پیاده‌مداری و حرم‌مقصدی» در معابر اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد. 

به گزارش شهرآرانیوز، علی سمیعی در این خصوص افزود: در حال حاضر وضعیت معابر اطراف حرم مطهر به صورتی است که وقتی عابرپیاده قصد تشرف به حرم مطهر را دارد، باید تمام حواسش معطوف به این موضوع باشد که با خودرو‌های عبوری تصادف نکند؛ از طرف دیگر معابر منتهی به حرم نیز پر از سروصداست و فضای ملتهبی دارد، درحالی‌که، چون نزدیک حرم مطهر رضوی است، باید فضایی پر از آرامش درست مثل صحن‌ها و روضه منوره داشته باشد. 
وی تاکید کرد: احداث پارک سوار در نقاط مشخص و تردد زائران با سامانه‌های جایگزین برای رسیدن به حرم امام‌رضا (ع)، یکی از ایده‌هایی که همیشه برای کنترل ترافیک در هسته مرکزی مشهد و تسهیل در تردد زائران پیاده مطرح بوده و درباره آن مطالعات زیادی انجام شده است. 
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به مکان‌یابی محل‌های پارکینگ و تعبیه سامانه‌های جایگزین برای تردد زائرین به حرم مطهر رضوی مثل اتوبوس و... ادامه داد: طرح جامع پیاده‌مداری و حرم‌مقصدی در اطراف حرم مطهر نیز یکی از مطالعاتی است که در این راستا انجام شده و مصوبه شورای حمل‌ونقل‌وترافیک را هم دارد؛ از این رو مدیریت شهری اصلاحات لازم در معابر منتهی به حرم مطهر را در دستور کار قرار داده است. 
سمیعی در پایان گفت: در آینده نزدیک با اصلاحات انجام شده در قالب این پروژه، زائران پیاده می‌توانند به راحتی و با آرامش کامل به بارگاه منور امام رضا علیه السلام مشرف شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->